Detta innehåll är endast tillgängligt för inloggade. Vänligen logga in nedan.
Mellan 2015 och 2020 var den genomsnittliga tillväxten för bolaget 37 procent årligen. År 2021 noterades de på Nasdaq First North. Idag är Ville Kangasmuukko Nordström vd för ett lönsamt bolag. Men så såg det inte ut när han år 2015 lämnade H&M för att starta transformationen av ett stagnerat Bubbleroom.
Då, år 2015, hade Bubblerooms omsättning stagnerat de senaste tre åren trots en stark organisk tillväxt inom e-handel. Men bolaget hade en olönsam affär. Med sitt team påbörjade Ville Kangasmuukko Nordström en resa tillsammans för att transformera bolaget från en multibrand e-tailer till ett Direct-To-Consumer bolag, med hög andel egna varumärken samt en nischad varumärkespositionering.
Man stängde butiker och la ner sitt herrsortiment. I stället satsade man på ett lyxbetonat feminint mode för fest. Siffrorna började se bättre ut. Då kom pandemin. Efterfrågan på mode för stora middagar och tillställningar sjönk drastiskt. Dags för en ny vändning och resa.
Missa inte när Ville berättar om framgångsfaktorer, utmaningar och misstag som gjorts under resans gång. Här finns mycket att lära om e-handel, kundresan, datadrivna beslut, vikten av kortade ledtider och ett ledarskap med teamet i fokus.
Så boka 9:e december och häng med på en resa med en darrig start, men som nu fått upp farten med geografisk expansion på agendan.
Ville Kangasmuukko Nordström bor i Alingsås och spenderar mycket tid med sina två pojkar, sex och åtta år gamla. Som motvikt till arbetet har han en aktiv fritid med traillöpning, tennis, yoga och crossfit. Han kopplar också gärna av med en bok på favoritplatsen i huset, punchverandan. Förutom examen som civilekonom, har han även en kandidatexamen inom vin och tar gärna ett glas pinot noir.
Detta innehåll är endast tillgängligt för inloggade. Vänligen logga in nedan.